Kjøpsbetingelser

 

Innledning:
Dette kjøpet er regulert av Yogaskolen.nos salgsbetingelser for kjøp av varer gjennom nettbutikken www.yogaskolen.no. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i denne kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

1) Avtalen
Avtale om tilgang til nettkurs gjøres ved å gjøre seg kjent med og akseptere avtalevilkårene i denne avtalen. Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

2) Partene
Selger:
Firmanavn: Yogaskolen AS
E-post: [email protected]
Organisasjonnr.:  833 251 562

Kjøper:
Den person som foretar bestillingen.

4) Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

5) Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse via e-post til kjøperen. Kjøper gjøres oppmerksom på at ordrebekreftelsen ikke sendes manuelt via Yogaskolen AS sine ansatte, men at den går automatisk via underleverandøren Kajabi. Det kan derfor komme uforutsette forsinkelser Yogaskolen ikke kan klandres for. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

6) Betaling
Betaling skjer direkte i nettbutikken www.yogaskolen.no ved bruk av VISA eller MasterCard via underleverandøren Stripe. Ved kjøp kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

7) Levering m.v.
Nettkurset gjøres tilgjengelig for Kjøper øyeblikkelig etter at avtale er inngått, med mindre det fremgår klart at den/de bestilte tjenesten(e) skal åpnes for anvendelse først på et senere tidspunkt.

8) Kundens plikter
Kurset er unikt pr enkeltbruker. Og det er ikke tillatt for flere å dele samme brukernavn og passord. Bestiller forplikter seg gjennom denne avtalen at hver enkeltbruker følger disse retningslinjene. Ved brudd på disse retningslinjene kan Selger sperre kurset til Kjøper og begrense fremtidige kjøp.

Kunden er selv ansvarlig for at teknisk utstyr er korrekt installert og innstilt for benyttelse av tjenesten(e). Selgeren tar intet ansvar for problemer som måtte oppstå ved bruk av tjenesten(e) dersom disse knytter seg til feilaktig innstilt nettleser eller andre mangler ved Kundes utstyr.

9) Drift/tilgjengelighet
Tjenesten er normalt i drift 24 timer per døgn, syv dager i uken, med unntak av nødvendig nedetid for oppdatering og vedlikehold av databasen, samt generell oppgradering av Tjenestens funksjonalitet.

10) Force majeure, driftsstans m.m.
Selgeren fraskriver seg ethvert ansvar for force majeure, driftsstans m.m. som rammer oss i Norge og/eller dets underleverandører og som medfører at vi ikke kan oppfylle avtalen.


11) Opphavsrettigheter og andre rettigheter m.m.
Opphavsrettigheter og andre rettigheter til kurset tilhører selgeren. Krenkelse av rettighetene kan forfølges strafferettslig og sivilrettslig. Kunden får ingen opphavsrett eller andre rettigheter til opplysninger i kurset.  All ulovlig bruk, gjengivelse eller salg av dataene i Tjenesten, enten dette skjer ved fotografering, punching av innholdet, scanning eller annen elektronisk utnyttelse av dataene, er forbudt uten skriftlig forhåndssamtykke fra Selgeren.

12) Overdragelse av rettigheter og plikter
For kursdeltakeren er kurset personlig(e), og kan følgelig ikke overdras til eller benyttes av tredjemann. Selger har rett til å overlate samtlige, eller deler av, sine rettigheter og forpliktelser iht. avtalen til tredjepart. Videre har Selgeren rett til å benytte underleverandører for å oppfylle sine forpliktelser.

13) Endringer av avtalevilkår m.m.
Selgeren har til enhver tid rett til å endre tjenestenes utforming og tilhørende vilkår. Slik endring trer i kraft 14 dager etter at informasjon om nye vilkår er publisert. Selgeren har likevel rett til, med umiddelbar virkning, foreta slike endringer som følge av endringer i lover, forskrifter eller beslutning fra myndighetene.

14) Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan frasi seg retten til å benytte nettkurset selv om det ikke er noen mangel ved det og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi Selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at kurset er kjøpt. Meldingen fra Kjøper til Selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig på epost.  

15) Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren så snart som mulig ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 17.

16) Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Hvis det foreligger en mangel må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

17) Personopplysninger
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de person-opplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

18) Varighet/oppsigelse
Kontraktsforholdet for den enkelte kursdeltaker starter når kurset er tilgjengelig og i 12 måneder. Noen kurs vil kunne ha en kortere varighet enn 12 måneder. I disse tilfeller vil varigheten være tydelig spesifisert på det aktuelle produktet/produktbeskrivelsen. Abonnement faktureres månedelig/årlig og avsluttes ved avbestilling fra kjøper. Kjøper kan når som helst avbryte den automatiske fornyelsen av abonnementet, men vil ikke motta refusjon for den gjenværende tiden av abonnementsperioden. Abonnementet vil fortsette å være gyldig til slutten av den betalte perioden.

Krenkelse av opphavsrettigheter og andre rettigheter anses også som vesentlig mislighold. Selger har også rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning dersom tjenesten(e) skal nedlegges eller inkorporeres i annen tjeneste.

19) Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.