Eilin Ma Dalby

Jeg heter Eilin og har undervist i yoga siden slutten av 2011. Jeg har gjennomgått flere yogalærerutdanninger, inkludert RYS 200 og RYS 300, og er registrert E-RYT 500 og YACEP gjennom det globalt anerkjente Yoga Alliance. Mine utdanninger har omfattet både dynamiske og rolige yogastiler, primært Vinyasa Yoga og Ashtanga Vinyasa Yoga, samt Yin Yoga, Gravid- og Barselyoga, Yoga for barn, Restorativ Yoga og mer. Jeg underviser hovedsakelig i Vinyasa og Yin yoga.

I tillegg til den fysiske yogapraksisen har jeg også stor interesse for de dypere aspektene som yogafilosofi, pusteteknikker og meditasjon. Jeg har en Bachelorgrad i Asiatiske Studier fra UiO, hvor jeg spesialiserte meg i kinesisk språk, religion og historie. Det var min interesse for buddhisme og daoisme som først ledet meg til å utforske yogafilosofi.

Siden 2020 har jeg utviklet og ledet mine egne yogalærerutdanninger. Jeg jobber også med opplæring av yogainstruktører hos SATS, og er involvert i utviklingen av yogaproduktet deres. Videre holder jeg workshops, retreats og arrangementer på festivaler, og har undervist i yoga både i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Mitt engasjement for yoga stammer fra en dypt forankret overbevisning om dens transformative fordeler, som jeg har erfart gjennom min personlige praksis. Å få dele disse hjelpsomme og verdifulle verktøyene med andre, inspirerer meg stadig til videre praksis. I mine klasser vektlegger jeg teknikk og flyt, og min filosofi er troen på at glede legger det beste grunnlaget for en yogapraksis som varer.